bancian:)

Tuesday, February 5, 2013

Decision Making

setiap orang ada citarasa masing masing.walaupun kaler rambut sama hitam,tapi hati lain lain.minat lain,kegemaran lain,impian lain,dan kehidupan yang lain lain.kalau la semue orang ada minat yang sama,alamatnya tak berkembang la dunia.

dari kecik aku di hadap kan dengan pelbagai kerjaya impian.dulu masa kecik kecik kalau ade orang tanya aku apa cita cita aku,aku mesti dengan bangganya jawab aku nak jadi doktor.aku selalu cakap macam tu sebab mak dengan ayah aku selalu suruh aku jadi doktor masa kecik kecik.

bila naik sekolah menengah,aku bercita cita nak jadi lawyer.berbekalkan dengan jiwa kental,keyakinan yang terlebih tinggi,aku melibatkan diri dalam pertandingan di sekolah.niat aku cuma satu,aku nak pupuk keyakinan aku sebelum aku jadi seorang peguam.tapi sayang nya,ibu dan papa nak aku jadi jurutera kimia dan menetapkan semua hala tuju aku,which is not fair at all.

di semester 2 di UiTM Pulau Pinang,aku dihadapkan dengan subjek kimia yang aku sendiri x boleh terima fakta fakta yang tak nampak tu.aku dah mula hilang fokus untuk belajar.aku hilang minat belajar walaupun subjek KIMIA ni antara feveret subjek aku mase kat maktab dulu.

habis belajar,aku makin buntu....dan sekarang aku bertekad aku nak apply law mase degree nanti.and no body will stop me here,at that point.so,kawan kawan.doakan aku untuk capai ape aku nak dalam hidup aku.doakan aku jadi sorang peguam yang berjaya.

sumber: En.Google

No comments: