bancian:)

Sunday, January 27, 2013

beginning of 13

Azam 2013 ?anyone? well...setiap kali tahun baru...ade la dengar disipisipi telinga pasal azam baru la,azam tak tertunaila...bagi aku...tak perlu azam untuk capai sesuatu dalam hidup ataupun kita melakukan perubahan yang lebih baik untuk diri kita sendiri.tapi tak salah untuk berazam..sebagai panduan dan target kan.

jauh berjalan,luas permandangan.untuk aku,bagi aku pepatah yang orang dulu dulu buat ni bukannya semua kita x leh pakai or perlekehkan and the pepatah is one of them.aku bersyukur sebab di awal tahun baru ni,aku belajar untuk tengok diri aku dan orang yang di sekeliling aku.dan aku belajar sesuatu untuk aku praktikkan dalam hidup aku seterusnya dan ada juga yang aku patut campak jauh jauh sampai Terusan Suez.hihi..just a thought.

banyak menda yang aku belajar.dari sorang yang tak tahu apa apa sampaila yang tahu serba sedikit pasal dunia.yup.di awal tahun 2012,aku merupakan seorang yang sangat naif,teruk,terumbang ambinmg..kononnya kecewa..tapi akhirnya aku berjaya keluar dari semue perasaan itu..dan aku mula mengenal apa itu dunia,orang dan persekitaran.dan disini aku lebih berhati hati..sebab semua yang kita nampak tu tak semestinya realiti ataupun ikhlas.

perempuan.yes aku dilahirkan sebagai perempuan yang mempunyai ciri keperempuan yang jelas dari fizikalnya.tapi tak secara dalamannya.aku lebih gemar berkawan dengan lelaki,jantina yang berlainan dengan aku,berpakaian ala ala lelaki,kasar dan macam macam lagi la.and i used to it.berkawan dengan lelaki itu adalah perkara biasa bagi aku,tapi tidak kawan kawan aku.dan aku belajar untuk mengehadkan pergaulan aku.and the result is,aku macam ni la.pergi mana mana sorang sorang.hidup sorang sorang dan yang paling aku sendiri pun tak percayanya bila aku ada teman ataupun keluar bdengan sapa sapa,aku jadi rimas and still nak jalan nsorang sorang sebab macam da biase sorang sorang.phew..pelik pelik.

perasaan...itu je yang tak berapa ada lam diri aku.kadang kadang aku rasa aku berjalan cam robot je atas bumi ni.berjalan tanpa berfikir sangat,kosong.aku rasa kalau otak aku ni dikerah sikit suh pikir pon mesti dia xnak bergerak jugak.sebab da crack sangat.bukan salah sapa sapa..salah aku jugak..tapi tu lah..nak wat cam mana..2012 punye cerita...

macam banyak lagi nak aku tekan tekan kat keyboard ni,tapi cukupla takat ni..nanti korang pun jadi psiko pulak ng aku ni...duduk duduk macam ni..teringat aku kat memeber aku...apela yang dieorg buat skarang....sihat ke tak ke....hurm.....

No comments: