bancian:)

Wednesday, September 14, 2011

saat detik berlalu

sedarkah engkau aku disini?seorang insan yang terlalu setia menunggu.walau selama mane masih disini.aku disini insan yang selalu disamping walaupun pada waktu dan ketika yang engkau serabuti.yeah aku la orang nya.aku insan yang selalu mahu disampingmu.menjagamu.mendengar suara mu.memerlukan mu.tapi sedarkah engkau akan kewujudan aku disini.

satu demi satu perkataan kasar kau lemparkan.oh mungkin tidak kau sedari.tapi lukanya masih berbekas di dada ku.tapi pernah kah kau sedari?tidak sesekali.mungkin kau sudah terlalu bosan dengan segalanya.masalah dunia,aku dan engkau.bosan dengan suara,kerenah,keletah insan yang satu ini.insan itu melihat kau seperti senang bersama teman teman seperjuangan yang mungkin lebih memahami.mungkin insan yang satu itu tidak lagi dapat memberi kegembiraan kepada engkau.mungkin.mungkin.

andai kau tahu seorang insan itu.tiap ketika ditemani bayangan engkau.makn tidurnya semuanya engkau yang diingati.tapi semuanya bagai tak dihargai.andainya kau tahu perit nya rasa seorang insan itu apabila orang yang disayanginya menjauhkan diri.andainya kau tahu betapa perit nya rasa seorang insan itu apabila rajuk nya dipujuki sendirian.andainya kau tahu pedihnya rasa hati seorang insan itu apabila waktu malam nya ditemani baju mu dan titisan titisan air mata merinduimu.andainya engkau tahu.andainya engkau tahu.

apa yang mahu dibuktikan lagi.apa yang mahu dikatakan lagi.setiap kata telah diberikan setiap pperbuatan telah dibuktikan.hargai la seorang insan itu sebelum hatinya pergi jauh jauh ke selat australia.hargaila die sebelum perasaan remuk seperti kereta yang accident.bahagiakan la dia seperti bunga kaktus di padang pasir. sekian.

No comments: